Град Смедерево и Асоцијација координатора за ромска питања озваничили сарадњу ... Представници Агенције за безбедност саобраћаја у посети Смедереву ... РЕАЛИЗАЦИЈА УСЛУГЕ ЛИЧНИ ПРАТИЛАЦ ДЕТЕТА И УЧЕНИКА


ПОЗОРИШТЕ ПАТОС ИЗ СМЕДЕРЕВА 5. фебруара у ЈДП-у

ПЛАСТИЧНЕ БАШТЕ-Југословенско драмско позориште, 5. фебруар у 20.30.

Ове године позориште ПАТОС обележава јубилеј – 25 година од настанка позоришта, а уједно и 25 година његовог успешног рада.  Незаобилазно је поменути да је у последњих неколико месеци позориште ПАТОС заступљено у свим домаћим медијима (локалним и државним), али и реномираним иностраним медијима, као што су: RAI 1, RAI Radio, Corriere della Sera, La Republica, Corriere della Mezaggiornio, New York Times, International Herald Tribune...

 

Успешно се ослонивши на традицију некадашњег ОПС-а (Омладинско позориште Смедерево), 1986. године основано је омладинско позориште ПАТОС, које ће радити при Дому културе у Смедереву (касније Центар за културу Смедерево). Скраћеница ПАТОС означава Покретни Алтернативни Театар Омладине Смедерева и потпуно оправдава свој назив.
Покретни – прилагодљив је датим сценским условима.


Алтернативни – глумачка интерпретација и редитељски концепти као да лебде између класичног, модерног и експерименталног театра.

 

Театар Омладине Смедерева – окупља омладину (просек старости 20 година).
Оснивачи овог позоришта су Бранислав Б. Чубриловић - Чуби (1951-2005) и Владислав Нешић.
ПАТОС настаје сасвим случајно као YU PUNK TEATAR. Захваљујући Браниславу Чубриловићу, редитељу који у то време поставља на сцену смедеревског Дома културе Нушићево „Сумњиво лице”. Захваљујући Чубриловићу, јер је он био тај који је позвао групу панкера са смедеревске Фонтане, да се окупљају и исказују на сцени Дома културе, а под именом ПАТОС. Игром случаја ти млади људи су тада били опредељени као следбеници PUNK-a. Тако је ПАТОС настао као друштвено социјална потреба групе младих људи да се окупљају и исказују кроз позориште. ПАТОС је тада био алтернативно позориште које је замењивало потребу за културом у граду.

 

ПАТОС није аматерски театар, јер нема неке од битних ставки које одликују аматере. ПАТОС-ове представе немају богату сценографију, костиме итд. Једноставно, ПАТОС не добија новац за опремање својих представа. ПАТОС није конвенционалан и комерцијалан театар, мада у свом репертоару има и дела која су чиста класика и ПАТОС поставља на сцену класична дела, али свака од тих представа носи у основи експеримент и малу позоришну револуцију.Позориште је окупило младе таленте, који су своју креативност исказивали у неконвенционалном позоришном трагалаштву. Неконвенционална нова димензија, као главна одредница ПАТОС-а, помаже како домаћој, тако и међународној експерименталној продукцији да начини корак напред у ново и неистражено. Експериментални приступ позоришној уметности, код позоришта ПАТОС, огледа се у свим сценским елементима који чине једну позоришну представу: почев од текстова, редитељских решења, костимографије, музике, костима, сценографије... Понекад је експеримент заступљен у само понеком елементу сцене, а понекад и у више њих.