Спектакуларан почетак четвртог „Театра у Тврђави“ Град Смедерево и Асоцијација координатора за ромска питања озваничили сарадњу ... Представници Агенције за безбедност саобраћаја у посети Смедереву ...


Регионални центар у Смедереву, домаћин трибине о инклузији

Школа по мери детета - "Сви у школе,будућност за све"

    У Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању у Смедереву  у петак, 18. 2. 2011. одржана je трибина на тему инклузије. У уводу, кроз примере добре праксе, водитељи трибине, мр Славица Марковић и Мирјана Лазор упознале су присутне  са свим оним што се у школи “ Милан Петровић” у Новом Саду, као референтној установи овог типа , ради у наведеним сегментима. Учесници трибине имали су  прилику да продискутују о свему што их интересује и на тај начин боље схвате инклузивну филозофију.  
Трибини су присуствовали радници школа, представници Школске управе Пожаревац, Предшколске установе „Наша радост“, Медицинског центра „Свети Лука“ у Смедереву, локалне самоуправе, Тима за инклузивно образовање Рома у Смедереву, Вртића „ Сунце“ и многи други. Размењена су размишљања и искуства из области инклузивног образовања.
Након трибине одржан је и семинар за групу наставника основних и средњих школа општине Смедерево са темом ИНДИВИДУАЛНИ ПЛАН ПОДРШКЕ И ИНДИВИДУАЛНИ ОБРАЗОВНИ ПЛАН.
    Ово је само једана од активности које се у нашем граду реализују у оквиру подршке наставницима за остваривање квалитетне инклузивне праксе за сву децу. Друштво учитеља Смедерево је већ раније препознало потребу учитеља за проширивањем знања у области инклузивног образовања. У току јесени 2010. године су организовали обуку за 84 учитеља, члановa овог друштва. Водитељи овог семинара су Гордана Јосимов и Мирјана Трифуновић Паул, истакнути стручњаци практичари из Панчева, које већ дуги низ година спроводе инклузивно образовање у својим школама и укључене су у рад многих тимова Савеза учитеља Републике Србије и Министарства просвете који се баве инплементацијом инклузивног образовања у складу са Законом о основама система образовања и васпитања.
    На трибини одржаној у петак представник Друштва учитеља Смедерева и локални координатор Кампање за инклузивно образовање „Сви у школу, будућност за све“, Невена Перић, најавила је почетак активности у оквиру ове кампање. Кампања има за циљ остваривање квалитетне инклузивне праксе за сву децу кроз повећање обухвата деце из маргинализованих група и унапређивање квалитета образовања (предшколског, основношколског и средњошколског). Развијање свести стручне и шире јавности о значају инклузије, поштовање и уважавање различитости и индивидуалности сваког детета кроз кампању један је од основних циљева инклузивног образовања.
    Партнерство, неговање узајамне подршке између школа, служби, институција и удружења из локалне заједнице, кључан су предуслов за остваривање квалитетне инклузивне праксе. Регионални центар за професионални развој запослених у образовању отворен је у новембру 2010. године. Његови задаци су: анализа потреба за стручним усавршавањем, планирање обуке и других видова стручног усавршавања, помоћ при креирању програма, праћење примене различитих облика стручног усавршавања, сарадња са Центром за професионални развој, Заводом за унапређивање васпитања и образовања, локалном заједницом, школском управом и васпитно, образовним установама. Задатак центра је усмеравање наставника, васпитача и стручних сарадника на праћење, усвајање и примену савремених достигнућа у науци и пракси. Другим речима, центар је место где се организује обука, где се вреднује и прати квалитет програма и стручног усавршавања, место професионалног окупљања наставника, ради размене искустава. Од самог оснивања Регионалног центра у Смедереву остварена је изванредна сарадња ове институције и Друштва учитеља Смедерева. Њихов је заједнички циљ професионални развој  запослених у образовању, што је снажан мотив за удруживање капацитета које поседују. Оваква сарадња већ после пар месеци показује одличне резултате, те се надамо да ће се и даље развијати, али и бити  пример који ће подстаћи све релевантне актере образовног процеса да се удруже око постизања заједничког циља – „школе по мери детета“.