Потписан први уговор о дуалном образовању у Смедереву и Подунавском округу Акција „Пажљивко“ у смедеревским основним школама Смедерево, град поезије – уручен „Златни кључ“ немачком песнику Марселу Бајеру Свечано уручена донација Владе Јапана ТТПШ „Деспот Ђурађ“ Обележен Дан ослобођења Смедерева у Другом светском рату


Смедерево добило нову школу

 

Јуче су  Смедерево посетили министар просвете Србије Жарко Обрадовић и Драгољуб Мићуновић, покретач пројекта бесплатних уџбеника, са својим сарадницима. Они су посетили нову школу " Свети Сава". Ова основна школа, изграђена уз помоћ средстава ЕУ, површине је 3700 метара квадратних. Ускоро ће бити потпуно опремљена и као таква, биће најмодерније уређена школа у Смедереву, испуњавајући европске стандарде школског објекта. Тренутно ову школу похађа 250 ученика, распоређених у 12 одељења, 7 одељења нижих разреда и 5 одељења виших разреда.

 Након посете школи и  пријема у згради ГУ, одржана је конференција за новинаре којој су присуствовали: Министар просвете, Жарко Обрадовић, професор драгољуб Мићуновић, иницијатор пројекта поделе бесплатних уџбеника, градоначелник Смедерева, Предраг Умичевић и заменик председника Скупштине Смедерева, Бранче Стојановић.

Градоначелник Смедерева, Предраг Умичевић, је истакао  да је локална самоуправа добила најлепши поклон на данашњи дан, нову школу. Показало се да је инвестиција у образовање , најлепша инвестиција, а на задовољство малишана и њихових родитеља, данас је са радом почела и ова нова школа. Са гостима су анализиране новости у образовању и као једна од најважнијих ствари која је родитељима омогућила и допунску стваку  у кућном буџету, је  пројекат поделе бесплатних уџбеника. Данас смо имали прилику да видимо осмехе на лицима малишана када су распаковали своје нове, лепе и квалитетне уџбенике. Мислим да Министарство и професор Мићуновић, који је на челу ове идеје, имају заслугу на којој ће родитељи бити захвални.

Министар просвете Жарко Обрадовић, истакао је да за Министарство просвете нема радоснијег догађаја од отварања нове школе. Двоструко важан догађај је , са једне стране отварање нове школе, а са друге почетак реализације пројекта поделе бесплатних уџбеника. Родитељи не само да не требају да се брину поводом економске ставке у буџету, али не морају ни да чекају у редовима како би купили уџбенике, нити да воде рачуна о томе ко је издавач уџбеника. Ово је један вид афирмације образовања у Србији који ће се у будуће унапређивати, а образовање је основни вид развоја републике Србије. Министар је похвалио локалну самоуправу Смедерева која издваја значајна средства за развој образовања. Овде постоји велики број школа, 19 основних и 5 средњих, 10500 основаца и око 4500 средњошколаца што је велики број деце, за које Смедерево издваја више од републичког просека и других општина и градова. Захваљујући професору Мићуновићу и његовој идеји коју је Министарство прихватило и уобличило, започета је реализација пројекта бесплатне поделе уџбеника и постала стварност која ће већ наредне године бити уобичајена активност. Иначе, реализација ове идеје није била ни мало једноставна, али захваљујући професору Мићуновићу и колегама у Влади, ова идеја је подржана и дошло је до њене рализације.

Иницијатор пројекта, Драгољуб Мићуновић, нагласио је да је он био само " бранилац Устава", јер у Уставу пише да је образовање бесплатно и обавезно, па ако је обавезно и пише да је бесплатно,онда мора тако и да буде. Образовање је постало страшно скупо, а последице тога су двоструке. Пошто се смањује ниво образовања, имамо пуно неписмених и веома низак број високо школованих људи, а са друге стране то је и извор  неједнакости међу грађанима. Неједнакост почиње управо у школи јер онај ко је необразован не може да се нада добром послу. Циљ је да ускоро сво образовање постане бесплатно. Почело се са првим разредом а већ следеће године, бесплатне уџбенике добиће и ученици другог разреда и тако редом, из године у годину повећаваће се број разреда који ће добијати бесплатне уџбенике. оно што је наш програм данас, то је једна стратегија, а та стратегија не види се са социјалног аспекта, већ само са економског и што је још горе не види се веза између та два аспекта. Не може једна заједница да буде стабилна ако су неједнакости тако велике. Данас некоме из унутрашњости није лако да пошаље два студента у Београд, он мора да буде јако богат човек да би то издржао. Министарство ће ускоро радити Стратегију где ће се видети да ми бацамо огромне ресурсе, а то су сиромашна деца, нарочито из унутрашњости, која не могу да дођу до високог образовања.

Образовање омогућава услове за једнакост и једнаке шансе људима. Уместо великих школарина које се намећу, држава треба да размишља о стипендирању. Да се стварају огромни фондови , који могу бити што на добровољној основи и разних фондација што из међунеродне помоћи, али да ствара база да могу људи који су даровити, како би их извели на пут конкуренције знања.

Није питање да ли ће наша шљива или малина да буде наш главни адут тих извозних артикала, али нећемо на томе моћи да будемо конкурентни пред светом и Европом. Ми ћемо морати да будемо конкурентни на нивоу знања, да наши лекари, инжињери, професори могу да буду конкурентни , па да раде и у Ирској и овде. То је сврха Европе. Ако то не будемо схватили на време, онда ћемо ми изгубити главни ресурс за економску утакмицу у Европи. Зато је ово један мали корак ка томе, да бесплатни уџбеници створе једну базу за почетак једнакости шанси. врло је битно дати оваквим пројектима медијску шансу јер медији имају задатак исти као и политичари, а то је унапређење друштва. потребно је све позитивне идеје подржавати како би смо једно друштво које је заостало, које је јако сиромашно, које је сада мало друштво са великим проблемима учинили конкурентним у европској заједници- рекао је Мићуновић.

Након тога, гости су обишли и средње школе у Смедереву, Регионални образовни центар, као и најпознатији локалитет града Смедерева, последњи бедем одбране Србије од Турака, тврђаву деспота Ђурђа Бранковића.