Представници Агенције за безбедност саобраћаја у посети Смедереву ... РЕАЛИЗАЦИЈА УСЛУГЕ ЛИЧНИ ПРАТИЛАЦ ДЕТЕТА И УЧЕНИКА Отворен 34. позоришни фестивал „Нушићеви дани“ ...


Студијска посета међународном сајму „Фруит Логистица“ у Берлину

Квалитет домаћих производа не заостаје за понудом на светском тржишту

Од 8. – 11. фебруара 2011. године Регионална развојна агенција „Браничево-Подунавље“ организовала је у оквиру планираних активности пројекта „Башта Србије“, студијску посету међународном сајму „Фруит Логистица“ у Берлину. Укупно је учествовало 25 представника пољопривредних удружења и задруга, као и кључних произвођача из региона, са циљем да се упознају  са актуелним трендовима у производњи воћа и поврћа на Европском и светском тржишту: понудом, квалитетом и маркетингом истих. Смедерево су представљали Директор Фонда за пољопривреду, Удружење воћара и виноградара „Златно брдо“ из Удовица и ЗЗ „Зелена башта“ Сараорци.

Сајам „Фруит Логистица“ је један од водећих светских сајмова специјализованих за свеже воће и поврће. На Сајму су ове године учествовала 2,452 излагача из 84 земље, међу којима су се могли наћи представници кључних компанија и малих и средњих предузећа унутар светског ланца вредности. Овогодишњи сајам је посетило преко 56,000 људи из 130 земаља.

Током 3 дана трајања Сајма, учесници су имали прилике да оцене сопствене производе упоређујући их са онима страних произвођача, стекну нова знања везано за технологију и квалитет производа, паковање и промоцију производа, као и да истраже тржишне нише и могућности за конкурентан наступ на иностраном тржишту. Такође, произвођачи су имали прилику да остваре директан контакт са страним произвођачима семена и заштитних средстава, произвођачима линија за сортирање и паковање воћа и поврћа, али и са увозницима који су показали интерес за производе из нашег региона. Тако су размењени контакти са преко 40 компанија из Русије, Немачке, Грчке, Египта, Италије, Швајцарске, Холандије и земаља из окружења.

Према општем утиску учесника, посета Сајму је била изузетно корисна првенствено због прикупљних информација и остварених контаката који ће се можда у будућности преточити и у конкретну сарадњу. Поред тога, већина домаћих произвођача је закључила како по квалитету домаћи производи не заостају за онима који се тренутно нуде на иностраном тржишту, али највећи недостатак ипак представља недовољно знање у области њиховог маркетинга и промоције.  Позитивни утисци и нова знања ће свакако допринети бржем развоју свих аспеката пласмана пољопривредних производа и надамо се, успешнијем позиционирању производа из Браничевско-Подунавског региона на домаће, али и на одабрана светска тржишта.