... РЕАЛИЗАЦИЈА УСЛУГЕ ЛИЧНИ ПРАТИЛАЦ ДЕТЕТА И УЧЕНИКА Отворен 34. позоришни фестивал „Нушићеви дани“ ... Град поклонио нова возила Дому здравља у Смедереву


Завршен Међународни фестивал Тврђава театар

Снови се ипак остварују

САОПШТЕЊЕ ЖИРИЈА О НАГРАДАМА НА 3. МЕЂУНАРОДНОМ АМБИЈЕНТАЛНОМ ПОЗОРИШНОМ ФЕСТИВАЛУ „ТВРЂАВА ТЕАТАР“

    Најбољом представом Фестивала жири проглашава ЖЕНИДБУ, комедију Николаја Васиљевича Гогоља, у режији Ане Ђорђевић и извођењу Народног позоришта из Сомбора. Здушном игром ансамбла, јарким ликовима које једна једина опсесија узима под своје и инфантилизује, спојем гротескног и мелодраматичног, прохујале епохе и савремености, ова сомборска представа, с лакоћом и иронијом, и, дакако, не без доброг спорта – како би рекао сироти Берт Брехт – изнела је идеју Гогољевог комада да је човек сам себи пакао.     
    Награду за најбољу режију жири додељује Золтану Пушкашу, редитељу представе ЧАРОБЊАК ИЗ ОЗА, у извођењу Újvidéki Színház – Новосадског позоришта. Захтевни, динамични облик мјузикла, овог пута и за децу, наизменично, у фуриозном и спокојном темпу, Пушкаш режира као складан спој беспрекорно јасно исприповедане поучне приче, са особитом пажњом на фантазмагоричном детаљу, раскошног мизансцена, индивидуализованих ликова и персонификованих група.    
   Награда за најбољу мушку улогу додељује се Нинославу Ђорђевићу за улогу Кајгане у представи ЖЕНИДБА Николаја Васиљевића Гогоља, у извођењу Народног позоришта из Сомбора. Кајгану, као социопатску личност, препуну страхова и манија, минуциозно нам их откривајући, Нинослав Ђорђевић је глумио,
истовремено, и као опасног за друге и као бенигног чудака. На тој двојности лика, тој расцепљености његове свести, Ђорђевић је градио хумор – хумор који је у себи имао нешто опасно. Смејали смо се до суза лику с којим се најрадије никада не бисмо срели.
     Награда за најбољу  женску улогу додељује се Емини Елор за улогу Вештице са запада у представи ЧАРОБЊАК ИЗ ОЗА, у извођењу ансамбла Újvidéki Színház – Новосадског позоришта. Емина Елор је у стању да и у мањим улогама, каква је ова, постигне максимални глумачки учинак и најснажније дејство на гледаоце. Као Вештица са запада, Елорова је успела да с лакоћом представи оно што је најтеже – истовремено и пародију и психолошку уверљивост. Глумачким средствима којима се дистанцира од лика, као да га анализира, она, у ствари, парадоксално, продире још дубље у њега. Све време на сцени видимо две особе: Вештицу са запада и глумицу која демонстрира на који начин се та вештица ствара пред нама, као да је посреди workshop.  

Специјална награда за друштвени ангажман додељује се представи БРАТ, насталој у копродукцији театра Кореја из Лећа и Покретног алтернативног театра омладине Смедерево (ПАТОС). Ова несвакидашња представа ставља нам, разговетно и јасно, до знања да је позориште и социјални чин. Она не само да је, у дивном облику, удружила професионалце, аматере и натуршчике... Роме, Србе и Италијане... мануелне раднике и интелектуалце... сиромашне и бољестојеће, већ је показала оно највише – да граница између позоришта и живота не мора да постоји и да, сходно томе, позориште може да поправља живот.