SEDAMDESET SEDAM GODINA OD OSLOBAĐANjA SMEDEREVA U DRUGOM SVETSKOM RATU Potpisan ugovor za manifestaciju Miholjski susreti sela OTVORENA 134. SMEDEREVSKA JESEN ZAVRŠENA REKONSTRUKCIJA DEČIJEG IGRALIŠTA NA DUNAVSKOM KEJU UREĐENjE ATARSKIH PUTEVA


Regionalni centar u Smederevu, domaćin tribine o inkluziji

Škola po meri deteta - "Svi u škole,budućnost za sve"

    U Regionalnom centru za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju u Smederevu  u petak, 18. 2. 2011. održana je tribina na temu inkluzije. U uvodu, kroz primere dobre prakse, voditelji tribine, mr Slavica Marković i Mirjana Lazor upoznale su prisutne  sa svim onim što se u školi “ Milan Petrović” u Novom Sadu, kao referentnoj ustanovi ovog tipa , radi u navedenim segmentima. Učesnici tribine imali su  priliku da prodiskutuju o svemu što ih interesuje i na taj način bolje shvate inkluzivnu filozofiju.  
Tribini su prisustvovali radnici škola, predstavnici Školske uprave Požarevac, Predškolske ustanove „Naša radost“, Medicinskog centra „Sveti Luka“ u Smederevu, lokalne samouprave, Tima za inkluzivno obrazovanje Roma u Smederevu, Vrtića „ Sunce“ i mnogi drugi. Razmenjena su razmišljanja i iskustva iz oblasti inkluzivnog obrazovanja.
Nakon tribine održan je i seminar za grupu nastavnika osnovnih i srednjih škola opštine Smederevo sa temom INDIVIDUALNI PLAN PODRŠKE I INDIVIDUALNI OBRAZOVNI PLAN.
    Ovo je samo jedana od aktivnosti koje se u našem gradu realizuju u okviru podrške nastavnicima za ostvarivanje kvalitetne inkluzivne prakse za svu decu. Društvo učitelja Smederevo je već ranije prepoznalo potrebu učitelja za proširivanjem znanja u oblasti inkluzivnog obrazovanja. U toku jeseni 2010. godine su organizovali obuku za 84 učitelja, članova ovog društva. Voditelji ovog seminara su Gordana Josimov i Mirjana Trifunović Paul, istaknuti stručnjaci praktičari iz Pančeva, koje već dugi niz godina sprovode inkluzivno obrazovanje u svojim školama i uključene su u rad mnogih timova Saveza učitelja Republike Srbije i Ministarstva prosvete koji se bave inplementacijom inkluzivnog obrazovanja u skladu sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.
    Na tribini održanoj u petak predstavnik Društva učitelja Smedereva i lokalni koordinator Kampanje za inkluzivno obrazovanje „Svi u školu, budućnost za sve“, Nevena Perić, najavila je početak aktivnosti u okviru ove kampanje. Kampanja ima za cilj ostvarivanje kvalitetne inkluzivne prakse za svu decu kroz povećanje obuhvata dece iz marginalizovanih grupa i unapređivanje kvaliteta obrazovanja (predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog). Razvijanje svesti stručne i šire javnosti o značaju inkluzije, poštovanje i uvažavanje različitosti i individualnosti svakog deteta kroz kampanju jedan je od osnovnih ciljeva inkluzivnog obrazovanja.
    Partnerstvo, negovanje uzajamne podrške između škola, službi, institucija i udruženja iz lokalne zajednice, ključan su preduslov za ostvarivanje kvalitetne inkluzivne prakse. Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju otvoren je u novembru 2010. godine. Njegovi zadaci su: analiza potreba za stručnim usavršavanjem, planiranje obuke i drugih vidova stručnog usavršavanja, pomoć pri kreiranju programa, praćenje primene različitih oblika stručnog usavršavanja, saradnja sa Centrom za profesionalni razvoj, Zavodom za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja, lokalnom zajednicom, školskom upravom i vaspitno, obrazovnim ustanovama. Zadatak centra je usmeravanje nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika na praćenje, usvajanje i primenu savremenih dostignuća u nauci i praksi. Drugim rečima, centar je mesto gde se organizuje obuka, gde se vrednuje i prati kvalitet programa i stručnog usavršavanja, mesto profesionalnog okupljanja nastavnika, radi razmene iskustava. Od samog osnivanja Regionalnog centra u Smederevu ostvarena je izvanredna saradnja ove institucije i Društva učitelja Smedereva. Njihov je zajednički cilj profesionalni razvoj  zaposlenih u obrazovanju, što je snažan motiv za udruživanje kapaciteta koje poseduju. Ovakva saradnja već posle par meseci pokazuje odlične rezultate, te se nadamo da će se i dalje razvijati, ali i biti  primer koji će podstaći sve relevantne aktere obrazovnog procesa da se udruže oko postizanja zajedničkog cilja – „škole po meri deteta“.