ODRŽANA ČETVRTA SEDNICA SAVETA ZA KOORDINACIJU POSLOVA BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA SMEDEREVA SEDAMDESET SEDAM GODINA OD OSLOBAĐANjA SMEDEREVA U DRUGOM SVETSKOM RATU Potpisan ugovor za manifestaciju Miholjski susreti sela OTVORENA 134. SMEDEREVSKA JESEN ZAVRŠENA REKONSTRUKCIJA DEČIJEG IGRALIŠTA NA DUNAVSKOM KEJU


Završen Međunarodni festival Tvrđava teatar

Snovi se ipak ostvaruju

SAOPŠTENjE ŽIRIJA O NAGRADAMA NA 3. MEĐUNARODNOM AMBIJENTALNOM POZORIŠNOM FESTIVALU „TVRĐAVA TEATAR“

    Najboljom predstavom Festivala žiri proglašava ŽENIDBU, komediju Nikolaja Vasiljeviča Gogolja, u režiji Ane Đorđević i izvođenju Narodnog pozorišta iz Sombora. Zdušnom igrom ansambla, jarkim likovima koje jedna jedina opsesija uzima pod svoje i infantilizuje, spojem grotesknog i melodramatičnog, prohujale epohe i savremenosti, ova somborska predstava, s lakoćom i ironijom, i, dakako, ne bez dobrog sporta – kako bi rekao siroti Bert Breht – iznela je ideju Gogoljevog komada da je čovek sam sebi pakao.     
    Nagradu za najbolju režiju žiri dodeljuje Zoltanu Puškašu, reditelju predstave ČAROBNjAK IZ OZA, u izvođenju Újvidéki Színház – Novosadskog pozorišta. Zahtevni, dinamični oblik mjuzikla, ovog puta i za decu, naizmenično, u furioznom i spokojnom tempu, Puškaš režira kao skladan spoj besprekorno jasno ispripovedane poučne priče, sa osobitom pažnjom na fantazmagoričnom detalju, raskošnog mizanscena, individualizovanih likova i personifikovanih grupa.    
   Nagrada za najbolju mušku ulogu dodeljuje se Ninoslavu Đorđeviću za ulogu Kajgane u predstavi ŽENIDBA Nikolaja Vasiljevića Gogolja, u izvođenju Narodnog pozorišta iz Sombora. Kajganu, kao sociopatsku ličnost, prepunu strahova i manija, minuciozno nam ih otkrivajući, Ninoslav Đorđević je glumio,
istovremeno, i kao opasnog za druge i kao benignog čudaka. Na toj dvojnosti lika, toj rascepljenosti njegove svesti, Đorđević je gradio humor – humor koji je u sebi imao nešto opasno. Smejali smo se do suza liku s kojim se najradije nikada ne bismo sreli.
     Nagrada za najbolju  žensku ulogu dodeljuje se Emini Elor za ulogu Veštice sa zapada u predstavi ČAROBNjAK IZ OZA, u izvođenju ansambla Újvidéki Színház – Novosadskog pozorišta. Emina Elor je u stanju da i u manjim ulogama, kakva je ova, postigne maksimalni glumački učinak i najsnažnije dejstvo na gledaoce. Kao Veštica sa zapada, Elorova je uspela da s lakoćom predstavi ono što je najteže – istovremeno i parodiju i psihološku uverljivost. Glumačkim sredstvima kojima se distancira od lika, kao da ga analizira, ona, u stvari, paradoksalno, prodire još dublje u njega. Sve vreme na sceni vidimo dve osobe: Vešticu sa zapada i glumicu koja demonstrira na koji način se ta veštica stvara pred nama, kao da je posredi workshop.  

Specijalna nagrada za društveni angažman dodeljuje se predstavi BRAT, nastaloj u koprodukciji teatra Koreja iz Leća i Pokretnog alternativnog teatra omladine Smederevo (PATOS). Ova nesvakidašnja predstava stavlja nam, razgovetno i jasno, do znanja da je pozorište i socijalni čin. Ona ne samo da je, u divnom obliku, udružila profesionalce, amatere i naturščike... Rome, Srbe i Italijane... manuelne radnike i intelektualce... siromašne i boljestojeće, već je pokazala ono najviše – da granica između pozorišta i života ne mora da postoji i da, shodno tome, pozorište može da popravlja život.